Wbrew pozorom, wokół zaproszeń ślubnych krąży wiele pytań i jeszcze więcej odpowiedzi – kiedy kupić? Kiedy wysłać? Co w nich napisać? Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania!
1. Kiedy zamówić zaproszenia ślubne?
Aby móc zamówić zaproszenia, musi być spełniony jeden warunek – powinniście mieć zamkniętą listę gości, których chcecie zaprosić. Od tego wszystko zależy. Zazwyczaj zaproszenia zamawia się 4-6 miesięcy przed ślubem. Może się wydawać, że to jest wcześnie, ale weźcie pod uwagę, że ten proces może trochę trwać. Po pierwsze, wybór zaproszeń ślubnych jest ogromny! Musicie przekopać się przez tysiące wzorów, rodzajów papieru i zdobień, aby w końcu trafić na swoje wymarzone zaproszenia. Po drugie, sam termin realizacji zlecenia może trwać nawet kilka tygodni. Jeśli do tego (broń buk!) okaże się, że zaproszenia przyszły do Was niekompletne lub coś w nich Wam jednak nie pasuje, musicie mieć jeszcze czas na ewentualne zgłoszenie reklamacji.
2. Ile zamówić zaproszeń ślubnych?
Ilość zaproszeń wyniknie Wam bezpośrednio z listy gości. Jednak pamiętajcie, aby zawsze zamówić kilka dodatkowych sztuk in blanco, czyli do samodzielnego wypełnienia. Może się okazać, że w ostatnim 22momencie będziecie chcieli jeszcze zaprosić kogoś, kogo nie uwzględniliście na pierwotnej liście gości lub jakieś zaproszeń Wam się pogniecie lub wybrudzi. Aby nie przechodzić przez długotrwały proces ponownego domawiania zaproszeń, warto mieć kilka w rezerwie.Jeśli zdecydujecie się na zaproszenia personalizowane, czyli z wydrukowanymi nazwiskami gości, to pamiętajcie, aby lista gości przesłana do firmy drukującej była odpowiednio odmieniona. Przykładowo, jeśli na zaproszeniu będzie tekst w stylu „Ania i Bartek mają zaszczyt zaprosić…”, to na liście gości musicie wpisać „Sz. P. Karolinę Nowakowską”, a nie „Karolina Nowakowska”.
3. Jak powinna wyglądać treść zaproszenia?
W treści zaproszenia powinny znaleźć się jedynie podstawowe i niezbędne dla gości informacje: Wasze imiona i nazwiska, data, godzina i miejsce zaślubin oraz wesela, imiona i nazwiska zapraszanych gości oraz RSVP. Nie zapomnijcie podać dokładny adres zarówno miejsca zaślubin, jak i sali weselnej, aby Wasi goście nie błąkali się od kościoła do kościoła w nadziei, że w końcu trafią na właściwy ślub. Ponadto, zadbajcie również o to, aby czcionka użyta w zaproszeniach była czytelna.
4. Czy na zaproszeniu wypada umieszczać wierszyki „zamiast kwiatów”?
Teoretycznie, według zasad savoir-vivre’u – nie wypada. Jednak można sprytnie i z klasą to obejść. Wszelkie dodatkowe informacje, typu: wierszyki, mapka dojazdu czy plan uroczystości zamówcie wydrukowane na osobnych kartkach i włóżcie luzem do zaproszenia.
5. Co to jest RSVP i gdzie je umieścić?
RSVP dosłownie znaczy „proszę odpowiedzieć”. To jest ta część zaproszenia, w której podajecie swoje dane kontaktowe i datę, do której oczekujecie na potwierdzenie przez gości swojej obecności na Waszym ślubie. Ustalając tę datę weźcie pod uwagę, że na pewno nie wszyscy goście odpowiedzą Wam w tym terminie. Dlatego zostawcie sobie zapas czasu na obdzwonienie reszty gości i upewnienie się, czy będą mogli zjawić się na Waszej uroczystości. RSVP umieszcza się zazwyczaj u dołu lub na końcu zaproszenia.
Źródło: https://wesele123.pl